Genopbygning og mild styrke – ( Fase 2) – fysioterapeutisk regi

Torsdage kl. 11.30 – 13.00

Opstart i uge 32 – torsdag d. 8/8

Styrke og genopbygning er kernen i vores tilgang, hvor vi på dette hold sætter fokus på at genvinde styrke og muskelkraft ved hjælp af principperne fra Gradueret genoptræning og Psykomotorisk Fysioterapi. Dette betyder en mild, blid og langsom genoptræning.

Med veludvalgte øvelser kommer vi nænsomt og omhyggeligt igennem kroppen. Vi arbejder blidt på at styrke led, ledbånd og muskler, så kroppen ikke føles stram, utryg og svag.

Dette hold er velegnet til dem, der har eller oplever overbelastning eller udbrændthed, både fysisk og psykisk.

Det er også relevant for dem, der måske er påvirket af sygdomsdiagnoser eller er i genoptrænings- og helingsprocessen. Og hvis du blot ønsker at forkæle dig selv og tage disse ægte pauser, er du selvfølgelig også velkommen.

Vores øvelser kombinerer elementer af mobilitetstræning, blid styrketræning og bindevævsmassage, hvilket er ideelt som et stadie til at forberede din krop og dit nervesystem til anden træning.

Øvelserne træner din interoception, også kendt som indre sansning (kvaliteten af signalerne mellem dine sanser og hjerne), hvilket giver dig en grundlæggende følelse af tryghed i dit nervesystem.

Samtidig aktiverer de nænsomt dine muskler (ved kun at bruge din egen kropsvægt og lette vægte), hvilket giver din hjerne en fornemmelse af, at din krop er et sikkert sted at være, og at du har styrken til at møde de udfordringer, der måtte komme din vej.

Vi har særligt fokus på at fremskynde din restitution, lindre eventuel ømhed og skabe en bedre balance mellem spænding og afspænding i din krop.

Du vil opleve, at din hjerne tillader dig at opnå mere rent fysisk, og du vil opdage din indre styrke. Du vil lære at tolke signalerne fra dine sanser bedre, genoprette tilliden til dine muskler og opleve øget bevægelighed.

Øvelserne udføres liggende på ryggen og maven, siddende på gulvet eller en stol og stående.

Enkelte øvelser med håndvægte, elastikker og diverse udstyr.

Alt nødvendigt udstyr leveres af Spiren.

Holdtræningen finder sted én gang om ugen og omfatter bevægelser og flows og mild styrke af kroppen.

Alle deltagere møder i blødt/løstsiddende tøj.

Sessionerne foregår torsdage kl. 11.30 – 13.00

OBS! ingen holdtræning i skolernes ferie: uge 7, uge 13 (påske), uge 19 (Kr. Himmelfartsdag), uge 27-31, uge 42, uge 51. 1.

1 session (Drop-in): 125 kr

8-turskort (som gælder over 10 tilgængelige uger): 840 kr.

-Tilmelding til 8-turskort kun via: mail@yogaspiren.dk

Herefter modtager du en mail med diverse info og betalingsmuligheder.

-Ved Drop-in enkelt session kom blot og betal 125 kr. før session – enten kontant eller via mobilepay på:  73 750

(Du kan eventuel sende SMS på: 23 70 03 24, hvis du har brug for en bekræftelse på din plads)

Det ville glæde mig at tage imod dig – Bettina.